E-novice Obračun plač in personalistika

[[salutation]],

v tokratni izdaji e-časopisa Obračun plač in personalistika vam prinašamo pomembne novosti in vpoglede v aktualne teme, ki vplivajo na delovno okolje in pravno skladnost podjetij. V ospredju postavljamo Pravilnik o pravici do odklopa, ki predstavlja korak naprej pri zagotavljanju ravnotežja med poklicnim in zasebnim življenjem zaposlenih (vzorec obveznega pravilnika lahko naročite tukaj). Katere ukrepe morate sprejeti, da boste skladni z zakonodajo? V rubriki Uporabne informacije tokrat o davčni obravnavi prevoza na delo. Prinašamo tudi vpogled v možne spremembe evidentiranja delovnega časa. Podatki kažejo, da so se kršitve na tem področju letos občutno povečale, kar prinaša dodatne izzive za delodajalce. Za konec pa vas povabimo še povabimo na tradicionalni dogodek Koktajl sprememb 2025, ki nas čaka s poglobljenim pregledom davčnih in zakonskih sprememb ter prazničnim vzdušjem, ki ga bo letos popestril Peter Poles. Pridružite se nam 6. decembra v čudoviti Kristalni palači (BTC) ali preko Zooma, kjer bomo skupaj nazdravili prihajajočim uspehom. 

Želimo vam prijetno branje in upamo, da vam bodo te informacije v pomoč pri vašem delu!

Aktualno

Pravilnik o pravici do odklopa

V našem podjetju pripravljamo pravilnik o pravici do odklopa, kjer želimo zagotoviti, da so zaposleni zaščiteni pred obveznostmi izven delovnega časa. Zaenkrat pripravljamo bolj ¨mehke¨ ukrepe. Zaposleni se izven delovnika oziroma v prostem času ni dolžan odzvati na telefonski klic, SMS ali katero koli drugo obliko komunikacije, povezano z delom.

Prav tako ni dolžan odgovoriti na elektronsko pošto, sporočila ali povpraševanja, ne glede na to, ali prihajajo od delodajalca, naročnikov ali drugih oseb, povezanih z delovnim procesom. Zanima nas, ali so ti ukrepi zadostni za skladnost z zakonodajo in ali pravilno pokrivajo pravico zaposlenih do odklopa? Ali moramo dodati še kakšne določbe ali prilagoditi ukrepe (npr. sistemsko blokirati klice, prejemanje, pošiljanje pošte ipd.), da bi bili skladni z veljavnimi zakoni in praksami?

Odgovor preverite tukaj >>>

Novice

Enota inšpektorjev za prednostno odzivanje
Na Inšpektoratu RS za delo je 1. oktobra zaživela posebna enota inšpektorjev za prednostno odzivanje

Inšpekcijski nadzor upoštevanja obveznosti novega pravilnika o ročnem premeščanju bremen
Avgusta je v veljavo stopil nov Pravilnik o zagotavljanju varnosti in zdravja delavcev pri ročnem premeščanju bremen.

Se obetajo nove spremembe evidentiranja delovnega časa?
v nadzorih več kršitev kot lani – do sedaj 782, lani skupno 515.

Popravki REK obrazcev
Podatke morate predložiti Finančni upravi v obliki REK obrazca.

Neizpolnjevanje obveznosti po pogodbi o poklicni rehabilitaciji
Ali lahko delavcu invalidu II. kategorije odpovemo pogodbo o zaposlitvi zaradi neizpolnjevanja obveznosti po pogodbi?

Uporabne informacije

Davčna obravnava prevoza na delo

Prosim za pojasnilo o obravnavi prevoza na delo. Zaposlena je oddaljena 44km (22 km x 2). Prevoz z avtobusom je mogoč le del poti, zato izplačilo prevoza v celoti v višini kilometrine. Na delu je bila prisotna 20 dni. Znesek prevoza na delo znaša 184,8 0€. Kakšna je davčna obravnava: koliko je znesek do uredbe in koliko je znesek nad uredbo? Kako na davčno obravnavo vpliva število dni prisotnosti na delu – do x dni, nad x dni?

Odgovor preverite tukaj >>>

Ne spreglejte

AKTUALNA IZOBRAŽEVANJA

19. in 20. november 2024 | Obračun plač iz delovnopravnega in obračunskega vidika s praktičnim prikazom ter sodno prakso

12. november 2024 | Poročanje na REK obrazcih

19. november 2024 | E-ARHIVIRANJE KADROVSKE DOKUMENTACIJE - zakonito od zajema do hrambe

26. november 2024 | Meje nadzora nad delavci in pravni postopki pri delodajalcu

19.11. – 29.11.2024 | Preizkušeni poznavalec obračuna plač in dohodnine - sistematično in praktično o placah in prejemkih